AFLATEEN

Очеретна Людмила Володимирівна
Заняття на тему «Витрати»
Мета:
ознайомити учнів з поняттям «витрати сімї », із чинниками , від яких залежать витрати ;ознайомити із практичними крокам відповідального використання грошей;
сформувати навички прийняття рішень щодо витрачання грошей,аналізувати особливості власних витрат .
Обладнання:4 аркуші паперу формату А-1, 4 аркуші паперу формату А-3, маркери різних кольорів, скотч,  списки  витрат, дошка,крейда.

Хід заняття
1. Повідомлення теми та мети заняття.
Учитель: «Вітаю усіх вас та радію нагоді поспілкуватися на тему витрати. Ми дізнаємося, що таке  витрати сім’ї , про чинники, від яких залежать витрати сім’ї ; ознайомимося із практичними крокам відповідального використання грошей. Також ми навчимося  приймати рішення   щодо витрачання грошей, аналізувати особливості власних витрат.
2.Перше питання :
-       Хто може сказати , що таке витрати сімї?
-      Діти висловлюють припущення.
-         Орієнтовна відповідь:
Витрати сім’ї – сукупність платежів, які здійснюються членами родини з метою забезпечення її життєдіяльності, що включають витрати на придбання продовольчих і непродовольчих товарів та оплату послуг, витрати на інвестиційні вкладення (вкладення в нерухомість, депозити, акції, облігації тощо), податки, майно та інші здійснені платежі.
3.Вправа «Види витрат»
Учитель об’єднує учнів у 4 групи однакових за складом.  Кожна група отримує аркуш паперу  формату А-3 із різними заголовками :
Витрати №1 (першої необхідності-первинні)
Витрати №2 (другої необхідності)
Витрати №3(потрібні , але можна обійтися або замінити)
Витрати №4(інші додаткові захоплення, розваги або вкладення))
Завдання учнів  :виписати із запропонованого  списку назви витрат згідно  їх необхідності:
 на харчування, придбання одягу і взуття, меблів, витрати на проживання (якщо сім’я не володіє житловою нерухомістю), витрати на користування громадським транспортом і приватні перевезення, витрати на відпочинок і проведення вільного часу, хобі та інші захоплення, витрати на лікування та оздоровлення, відвідування спортивних секцій, витрати на телекомунікації (телефонний зв’язок, телебачення, можливість користування мережею Інтернет), витрати на здобуття освіти та відвідування різноманітних освітніх курсів, а також витрати, які пов’язані із задоволенням духовних потреб людини (витрати на відвідування театрів, музеїв, виставок, концертів, релігійних закладів тощо); на ведення підсобного господарства (витрати на придбання корму для тварин, саджанців, насіння), а також утриманням домашніх улюбленців (котів, собак, папуг тощо) і придбанням необхідних речей для їх утримання (ремінців, кліток, ліків),
витрати на кредити і борги,· на придбання нерухомості (земельних ділянок, квартир, житлових будинків, котеджів), а також витрати на їх ремонт та утримання; витрати на придбання автомобіля та його утримання (витрати на пальне, ремонт, автосервіс, деталі і технічне обслуговування);
витрати на ведення власного бізнесу, а також ведення і розвиток підсобного господарства, які включають витрати на придбання: необхідних приміщень та будівель господарського призначення і їх утримання в належному стані; обладнання для виробництва продукції; транспортних засобів для потреб бізнесу ; витрати, пов’язані з інвестуванням коштів: вкладення на депозитні рахунки в банках і небанківських фінансових установах, у цінні папери, нерухомість, цінні метали, предмети мистецтва та інші цінності; витрати на оплату послуг фінансового консультанта і компаній, які здійснюють кваліфіковане управління інвестиціями сім’ї; витрати на обслуговування депозитних рахунків,витрати на накопичувальне і недержавне пенсійне страхування, витрати на страхування активів і життя членів сім’ї; соціальні витрати, куди включають  витрати на меценатство і благодійність, витрати на сплату податкових платежів (окрім податку на доходи громадян), штрафи, пені тощо
Орієнтовні відповіді:
До первинних, тобто неминучих, зараховують видатки на забезпечення фізіологічних потреб людини: купівля продуктів харчування, одягу, взуття, плату за житло і комунальні послуги, а також сплату податків задля загального добробуту.
Вторинні видатки — це, наприклад, купівля власних будинків, автомобілів, електронної апаратури, предметів розкоші. Сюди ж належать і заощадження.
4.Друге питання:
- Від чого залежить обсяг витрат ?
- Діти створюють схему  на дошці (душ думок)
Орієнтовна відповідь:
Основним чинником, від якого залежить обсяг витрат родини, є величина її доходів. Правильний розподіл доходів, які надходять у сім’ю, і раціональне здійснення витрат – це певного роду мистецтво, що вимагає здорового глузду, уміння аналізувати, певного життєвого досвіду. Ми всі чули безліч історій друзів або членів родини , які витратили більше , аніж мали , або жили не за своїми можливостями. Мати бажання ,з іншого боку, не обовязково погано, але витрачати гроші на їх задоволення слід з обережністю.
 5.Вправа «доходи та витрати».
1.Учитель об’єднує учнів у 4 групи однакових за складом.  Кожна група отримує аркуш паперу  формату А-3  і кілька маркерів різних кольорів. Кожній міні-групі протягом 5 хвилин необхідно намалювати картинку із зображенням  дорослої людини або людини свого віку. Дати цій людині імя, визначити її вік та інші риси, наприклад , про її характер , інтереси та захоплення .
2.Через 5 хвилин кожна міні-група отримує 12-15 чистих карток двох кольорів (для доходів і витрат) та скотч. Протягом з хвилин  необхідно окремо на картці одного кольору записати потенційні джерела доходів намальованої раніше людини(посібники, подарунки, заробітки) та розмістити зліва.
3.Протягом наступних 3 хвилин на картках іншого кольору окремо записати можливі витрати (кожен пункт окремо на кожній картці) і розмістити   з правого боку малюнка.
4.Після завершення роботи кожна група презентує свої напрацювання.
 5.Запитання для обговорення після презентації:
1.    Чи має ця людина постійні джерела доходу?
2.    Чи є  у неї достатньо грошей , щоб оплатити всі витрати?
3.    Якому способові витрат він або вона віддає перевагу?
4.    Чи є інші джерела доходів , про які ви не згадували?
5.    Чи є витрати , які ви пропустили?
6.Кожна група має розподілити витрати героїв за категоріями. Наприклад,  «особисті речі»,  «шкільне приладдя»тощо.
Які з них первинні , а які можна скоротити і як?

6.Підсумки заняття.
- Чи подібні ваші власні джерела доходів і витрат з тими , про які розповідалося?
-У чому подібність і відмінність?
- Чим саме ця вправа була корисною для вас? 


     

Немає коментарів:

Дописати коментар